درس دوم: صفات فرعی حروف
✳️تعریف صفات فرعی: ✅صفات فرعی، صفاتی هستند که از «مجموعه مخرج حرف به اضافه صفات اصلی» آن حاصل می شوند.به عبارت دیگر، صفت فرعی حرف، «برآیندی از ویژگی های مختلف حرف یعنی مخرج و صفات اصلی» آن است؛ «تابلوی کلی» و «ویژگی نهائی» حرف محسوب می شود.
ادامه مطلب
در مورد ذات خدا گفتیم که قابل شناخت نیست و سئوال مطرح شد که وقتی ذات خدا قابل شناخت نیست اصلا چگونه ما خدایی را میشناسیم یا خدا شناخته میشود؟پاسخ هم این بود که از طریق تجلی صفات.
صفت چیست؟ صفت کلمه ایست که اسم را توصیف میکند.در مورد خداوند هم این صفات هستند که به ما شناخت می دهند خداوند کیست و چیست.
اهل ایمان به دونوع صفات در مورد خداوند اعتقاد دارند:صفات ذاتصفات فعل(فاعلی)
"صفات ذات" یعنی هرآنچه که با خودِ خدا سنجیده میشود بدون اینکه چیزی در مق
درس اول: صفات اصلی حروف
✳️صفات حروف:به کیفیت و چگونگی خروج حروف از مخرجشان ، صفات حروف گفته می شود.✅فایدۀ شناخت صفات حروف: ۱- متمایز شدن حروف هم مخرج از یکدیگر ۲- نیکوتر و کاملتر ادا نمودن حروف از مخرجشان۳- شناخته شدن حروف قوی از حروف ضعیف ، (که این مسأله در رعایت صحیح قاعدۀ ادغام موثر خواهد بود.)
ادامه مطلب
صفات ارثی پدر : زمانی که شما مشتاقانه منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید، ممکن است برای شما و اطرافیان هم این سوال به وجود بیاید که فرزند شما بیشتر شبیه چه کسی است پدر یا مادر ؟
اکثر مردم در مورد رنگ چشم و وزن نوزاد پس از تولد سوال میپرسند، اما موارد دیگری مانند رنگ مو و….. وجود دارد. حتما میدانید بعضی از صفات ارثی هستند و از والدین به فرزندان به ارث میرسند.
صفات ارثی که کودک از پدر خود به ارث می برد
در ادامه به ۷ صفت اشاره میکنیم که کودک اح
✍️چرا خدا ما و همه موجودات را خلق کرده است؟
خدا خلق میکند چون خالق هست.
خالق یکی از صفات خداست و صفات خدا عین ذات اون هست.
شاید ما به یک نفر بگیم مهربان اما او میتواند مهربان نباشد اما صفات خدا ذاتی هستند.
خدا خلق میکند چون اقتضای ذات او است.
این سوال مثل این هست که ما بگوییم یک ساندویچی چرا ساندویچ میفروشد!
اگر ساندویچی ساندویچ نفروشد دیگر مغازه ساندویچی نیست یا یک دانش آموز اگر مدرسه نرود دیگر دانش آموز نیست.
خداوند هم اگر خلق نکند خالق ن
در پست قبلی گفتیم که خدا در نگاه اهل ایمان دو جنبه شناختی دارد:
شناخت ذاتشناخت صفات
ذات چیست؟ذات یکی از اصطلاحات علم منطق هست و به معنای حقیقت یک چیز(شیء) یا ماهیت.
ذات خدا چیست؟یعنی حقیقتِ خدا که به آن کُنه یا غیب الغیوب نیز می گویند.چرا؟چون قابل درک نیست.یعنی ذات خدا قابل شناخت نیست.انسان نمی تواند ذات و حقیقت خدا را بشناسد چون در دسترس او نیست.یکی از راههای شناخت اینست که انسان به موضوعِ شناخت احاطه نظری(علمی) و عملی داشته باشد که اصطلاحاً م
نگفتمت مرو آنجا که پادشات منم
در این سراب فنا چشمه حیات منم
و گر به خشم روی صد هزار سال ز من
به عاقبت به من آیی که منتهات منم
نگفتمت که به نقش جهان مشو راضی
که نقش بند سرا پرده رضات منم
نگفتمت که منم بحر و تو یکی ماهی
مرو به خشک که دریای با صفات منم
نگفتمت که چو مرغان به سوی دام مرو
بیا که قدرت پرواز و پرّ و پات منم
نگفتمت که تو را ره زنند و سرد کنند
که آتش و تبش و گرمی هوات منم
نگفتمت که صفت های زشت بر تو نهند
که گم کنی که سر چشمه صفات منم
نگفتمت که م
صفاتصفات کلماتی هستند که کیفیت ی چگونگی افراد، اشیاء، مکان و ... را بیان می کنند. صفت تنها یک حالت دارد؛ یعنی اینکه با اسم مفرد یا جمع، مذکر یا مؤنث بطور یکسان بکار می رود:
a young man/woman- young men/women
اما تنها موارد استثنا، صفات this و that می باشد که پیش از اسامی جمع به these و those تبدیل میشود:
this book - those books, that boy - those boys
مکان صفات
صفات میتوانند در موقعیت ها و جاهای مختلفی در یک جمله ظاهر شوند ک درزیربه مهمترین آنها اشاره میکنیم .
: -1 قبل از یک اسم :
فرزندم:
بدان که علم نور است اما...
حکمت نور علی نور است...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی است به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اهل بیت مکرم ومعظم الهی گونه پیامبر اکرم صلواته الله علیه-اله والسلم در بیاناتد مولی ال متقین- رحمت الله علیه هیچ کس را این امت قیاس با ال محمد صلواته الله علیه واله والسلم نتوان کرد وانان را که نعمت ارشاد وهدایت ال محمد صلواته الله علیهم اجمعین از سقوط نجات داده است –نمیتوان با ان پشوایان الهی -ساوی گرفت- ذهنیت حتی افراد ساده بعلت بدیهی بودن اشکار است- اما مقداری کنکاش عقلی کنیم-میفرمایند علت حقی
تا تو حقارت خود نپذیری آغاز به بزرگ شدن نمیکنی. تا تو ندانی کمی، کودنی، کوچکی، عزم عظمت نمیکنی. سفیران از راهها گذشتهاند ای طفل نازپروردهی گهوارهنشین. تو خود را همانند ایشان مدان. تو نیز باید از راهها بگذری.
اوهام همانند میکند. میگوید من نیز چون او رفتهام. نه، تو هیچ نرفتهای. تو به سراب یازیدهای، تو سرابِ رفتن کردهای. چرا که کبر، چرا که حسد، رفتن نمیداند، ماندن میداند و ثبات میداند، بر آنچه که نیست.
کودن، قیاس میکند.
خدایا خیلی دوستت دارم : آموزش رفتارهای درست و صحیح با توجه به صفات خداوند
خدایا خیلی دوستت دارم : سهام الاندلسی/علی باباجانی، نشر براق
معرفی:
کودک قصه ی ما دلش میخواهد که خدا او را دوست داشته باشد. پس دست به کارهایی میزند که از صفات خداوند هستند، مثل عدالت، زیبایی، مهربانی و بخشندگی و علم..عمق موضوع قصه همراه با متن روان و دلنشین و تصویرگری هنری جذاب و انیمیشنی باعث خاص بودن این کتاب شده است.آموزش رفتار های درست و صحیحی که با توجه به صفات
برای توسعه کاشت زعفران در ارومیه ، آذربایجان غربی ، ایران ، یک آزمایش کرت خرد شده بر اساس CRBD به مدت دو سال در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه ارومیه انجام شد. نانو کودهای (Fe ، P ، K و کودهای نیتروژن (شاهد)) به عنوان توطئه اصلی ، اکوتیپ های زعفران (مشهد ، تربت-حیدریه ، تربت جام ، گناباد ، قائن و بیرجند) به عنوان نمونه های فرعی و وزن گربه مادر (6 ، 8 ، 10 و 12 g) به عنوان توطئه های فرعی در نظر گرفته شد. در طی دو سال از مطالعه ، نتایج نشان داد که بین سطح نانو کود ، اکوت
فرزندم:
بدان که علم نور است اما...
حکمت نور علی نور است...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی است به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
صفات یک بازاریاب دیجیتال موفق چیست؟
هیچ مخفی نیست که موفقیت در جهان بازاریابی دیجیتال به نوع خاصی از فرد نیاز دارد، زیرا بازاریابان دیجیتال نیاز به مهارت، دانش و تجربه متخصصین مختلف دارند. بازاریابی دیجیتال حرفه ای است که ترکیبی از بازاریابی سنتی، طراحی وب، SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوشتن مطالب و خیلی بیشتر است، بنابراین صفات مورد نیاز برای موفقیت، بسیار متنوع و متنوع هستند. بسیاری از ویژگی های یک بازاریاب دیجیتال موفق، مربوط به
صفات یک بازاریاب دیجیتال موفق چیست؟
هیچ مخفی نیست که موفقیت در جهان بازاریابی دیجیتال به نوع خاصی از فرد نیاز دارد، زیرا بازاریابان دیجیتال نیاز به مهارت، دانش و تجربه متخصصین مختلف دارند. بازاریابی دیجیتال حرفه ای است که ترکیبی از بازاریابی سنتی، طراحی وب، SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوشتن مطالب و خیلی بیشتر است، بنابراین صفات مورد نیاز برای موفقیت، بسیار متنوع و متنوع هستند. بسیاری از ویژگی های یک بازاریاب دیجیتال موفق، مربوط به
سلام
ذات انسان تشکیل یافته از دو دسته صفات و ویژگیهای خوب و بد است که به نسبت تقویت هرکدامشان، میتواند یکی بر دیگری غلبه کرده و شخصیت انسان را شکل دهد. اگر فردی ویژگیهای مثبت را در درون خودش تقویت نماید طبیعتا ویژگیهای مثبت بر منفی غلبه کرده و انسانی کامل را شاهد خواهیم بود که سرشار از فضائل اخلاقی است و بالعکس هر چقدر صفات رذیله تقویت شود خوی حیوانی فرد تقویت شده و آثاری از فضیلت در وی مشاهده نخواهد شد.
#فاضل_باشیم
ادامه مطلب
با ظهور اشعرى به تدریج بیشتر علماى اهل سنت از روش او پیروى کردند و پس از چندى ، مذهب اشعرى ، مذهب رسمى اهل سنت در مباحث اعتقادى گردید. اما هنوز هم روش احمد بن حنبل در میان اهل سنت طرفدارانى داشت و از این رو گاه میان حنابله و اشاعره منازعاتى رخ مى داد. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در قرن هشتم ، احمد بن تیمیه حرانى دمشقى (661-728 ق ) ظهور کرد و درصدد ترویج مذهب حنابله برآمد. ابن تیمیه مانند حنابله ، علم کلام را مردود دانست و متکلمان را اهل بدعت معرف
عن ابی عبدالله (ع) قال عشر خصال من صفات الامام:
«العصمه و النصوص و ان یکون اعلم الناس، و اتقاهم لله و اعلمهم بکتاب الله و ان یکون صاحب الوصیه الظاهره، و یکون له المعجز و الدلیل و تنام عینه و لا ینام قلبه و لایکون له فیء، و یری من خلفه کما یری من بین یدیه.»
امام جعفر صادق علیهالسلام فرمود: ده خصلت از صفات امام معصوم است:
1-پاکدامنی و عصمت
2- نص و صراحت بر امامت
3- داناترین مردم
4- پرهیزگارترین مردم برای خدا
5- داناتر از همه به کتاب خدا
6- صاحب وصیت
فرزندم:
بدان که علم نور هست اما...
حکمت نور علی نور هست...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی هست به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
مرکبات را می توان بر اساس ویژگی های ظاهری میوه به چهار گروه پرتقال ها، نارنگی ها، گریپ فروت ها (و پوملوها) و بالاخره انواع ترش تقسیم کرد.
در این طبقه بندی پرتقال ها که به احتمال زیاد از شمال شرقی هند و بخش های مرکزی چین منشأ گرفته اند دارای بیشترین میزان تولید در بین انواع مرکبات بوده و خود بر اساس ویژگی های ظاهری و ترکیبات شیمیایی داخلی به چهار گروه معمولی (گرد)، نافدار، خونی (رنگدانه دار) و بالاخره بی اسید تقسیم می شوند.
پرتقال های گرد مهم تری
#خلاصه_کتاب: تولید علم و علوم انسانی
از دکتر #ابراهیم_فیاض
بخش سوم: مردم شناسی دینی فلسفه
فلسفه = دانشی بشری = تنشیم کننده دیگر دانشهای بشر —» روش = منطق
فلسفه = محتوا / منطق = صورت —» نسبت فلسفه به بقیقه علوم بشری = نسبت منطق با فلسفه
دانشهای بشری = محتوا / فلسفه صورت
مذهب —» جهان پدیداری (جهانبینی) —» تولید معنا
معنا در ذهن = تولید مفهوم —» چهارچوب بندی مفاهیم با فلسفه
—» فسلفه تابعی از دین / تنظبم کننده دین و دیگر دانشها
تنظیم مذهب / دا
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات.
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.
****************************
پیاده شده از فایل صوتی
در کتاب اصول تشیع آمده است:[1]
«در اصطلاح شیعه غیبت، اسم زمانی است که شیعیان نه دسترسی به پیغمبر دارند نه به امام ع و نه نائبهای خاص آن حضرت، بلکه امور شیعه در آن زمان به نائبهای عام واگذار شده است. و غرض از نائبهای عام این است که امام زمان(عج) یک صفاتی را به طور کلّی بیان فرموده و دستور داده است که هر کس دارای این صفات بود از او تقلید کنید.
و فقهای ما هنگامی که درباره این صفات بحث میکنند آنها را به چند شرط که اهم آنها «افقهیت» یعنی در علم فقه د
بسم الله
در توقیع شریف امام عصر علیهالسلام که صفات نواب ایشان بیان شده، یکی از این صفات «صائنا لنفسه» و دیگری «مخالفا لهواه» است. صیانت از نفس و مخالفت با هوای نفسی که نایب و حجت امام عصر باید داشته باشد بسیار فراتر از این است که مثلا لقمهی حرام نخورد یا به نامحرم نگاه نکند!رفتار بسیار بزرگوارانهی دیروز حضرت آقا را تنها در کنار سخنان روحانی در سفر یزد و کرمان بگذارید! اگر آقا - مثل خیلیها - بر نفسشان کنترل نداشتند و خلاف هوایشان عم
باسمه تعالىآیا خطبه متقین را خوانده اى؟آیا سعى در حصول صفات متقین داشته اى؟رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: من آیه اى را مىشناسم که اگر مردم به آن عمل کنند تمام مشکلاتشان حل مىشود و سپس آیه ومن یتق الله یجعل له مخرجا را خواندند
استاد بهجت پور در آیه اول سوره توحید یعنی «قل هو الله احد» برخلاف سایر مفسرین، هو را ضمیر شأن ندانسته اند و با توجه به ارتباط سوره توحید با سوره کافرون، آن را اشاره به معبود مستفاده از آیات سوره کافرون می دانند.
با هم تفسیر آیه اول سوره توحید در ویراست جدید تفسیر همگام با وحی را می خوانیم:
خدای متعال در آغاز سوره، با تعبیر «قُل» حضرت محمد
را مأمور اعلام وحدت ذات و صفات خدای متعال میکند؛ همچنانکه در سورهی کافرون با همین تعبیر «قُل»، ایشان
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات.
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.
****************************
پیاده شده از فایل صوتی
خلق و خوی بخششی است که خدای عزوجل به مخلوقش عطا می کند برخی از آن غریزی و فطری وبرخی از ان نیت است یعنی با تصمیم و اکتساب و تمرین پیدا میشود و غریزه و فطرت ثانوی میگردد عرض کردم کدامیک از این دو بهتر است فرمود انکه غریزه دارد و بر آن سرشته شده و غیر آن نتواند کند و آنکه نیت دارد به سختی خود را به صبر بر طاعت و امید دارد پس این بهتر است برخی از اخلاق حمیده مانند سخاوت و حیا و غیرت و صبر در بعضی از مردم سرشته شده و فطری و ذاتی آنها است و صفات نیک دی
بعد از مطلب قبل که فهمیدیم برما واجب است که اماممان را بشناسیم ، حال میخواهیم ببینیم یک امام صفاتش چیست.
چه کسی بهتر از یک امام میتواند صفات یک امام را به ما بگوید.خبر صحیح خطبه ای از ابوعبدالله صادق (علیه السلام) روایت شده است : به راستی که خداوند_عزّوجلّ_به وسیله ی امامان برحق از خاندان پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از دین خویش پرده برداری کرده و به وجود آنان راه و روش خود را آشکار ساخته،و از درون چشمه ی دانش خویش به وسیله ی ایشان عطا فرمود
{امام زمان(عج) از منظر روایات - شماره 33}
صفات یاران حضرت حجت
امام صادق(ع) می فرماید: مردانی که گویا دلهایشان پاره های آهن است، غبار تردید در ذات مقدس خدا خاطرشان را نمی آلاید. سبک خواب و شب زنده دارند و در نماز بسان زنبور عسل زمزمه میکنند. همانند چراغهای فروزانند؛ گویا دلهایشان نور باران است، از ناخشنودی پروردگارشان هراس دارند، برای شهادت دعا میکنند و آرزومند کشته شدن در راه خدایند.
[بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۰۸]
همچنین امام علی(ع) میفرماید: دید
49- و من کلام له (علیه السلام)
> و فیه جملة من صفات الربوبیة و العلم الإلهی <
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی بَطَنَ خَفِیَّاتِ الْأَمُوُرِ وَ دَلَّتْ عَلَیْهِ أَعْلَامُ الظُّهُورِ وَ امْتَنَعَ عَلَی عَیْنِ الْبَصِیرِ فَلَا عَیْنُ مَنْ لَمْ یَرَهُ تُنْکِرُهُ وَ لَا قَلْبُ مَنْ أَثْبَتَهُ یُبْصِرُهُ سَبَقَ فِی الْعُلُوِّ فَلَا شَیْءَ أَعْلَی مِنْهُ وَ قَرُبَ فِی الدُّنُوِّ فَلَا شَیْءَ أَقْرَبُ مِنْهُ فَلَا اسْتِعْلَاؤُهُ بَاعَدَ
علامه حسن زاده آملی: حضرت امام صادق علیه السلام فرموده است: «هر چه که تو را از خدایت باز مى دارد، بت توست! این جان عرشی را، این سیمرغ ملکوتی را، پایبند یک مشت هواهای نفسانی نکن. از این گونه تعلقات آزادش بگذار تا بسوى اسماء و صفات الهی، و به جانب مدارج و معارج قرآنی ارتقاء بنماید. او را گرفتار قفسهای هوسهای نفسانی مکن تا به کمال مطلوب خود برسد.
بعد از طرح بحث صفات خدا و تجّلی صفات برای شناخت و معرفت نسبت به خدا ، ما به یک موضوع پرچالش میرسیم و اینکه:
اصلاً خدا از کجا آمده است که بخواهیم برای او صفات تعریف کنیم؟ یا مثلا وقتی می گوئیم ذات و چیستی خداوند قابل شناخت نیست پس چطور به این شناخت رسیده ایم که اساساً خدایی هست که در وصف او سخن گفته میشود؟این در واقع همان حرف خداناباوران است که به عنوان مقدمه قرار می دهند و می گویند که وقتی چیزی خارج از مرزهای طبیعی هست و قابل دسترس هم نیست و قاب
حسی در درونم داشتم، یاد حرف یک نفر افتادم که می گفت علت این جزا برای فلان خطا آن است که اول به صد نام خدا پشت کرده و بعد انجامش داده. حس می کردم به بعضی صفات او بی احترامی یا بی توجهی کرده ام! نمی دانم به چند تایش!
نه همتش را داشتم، نه امید، نه اصلا انقدر اهل تدبیرم! اهلش هم نبودم!
این سنگینی به این راحتی ها رفع شدنی نیست...
باید با تو بیشتر حرف می زدم... وقتی که نصفه شب بی دلیل و بی خواب آلودگی بیدار شدم فهمیدم...
اولین شبی بود که بی کابوس می گذشت...
بعدی ❯ ❮ قبلی
صفات (attributes) در HTML اطلاعات اضافی را برای عناصر ارائه می دهند. در این فصل از آموزش HTML به بررسی برخی از این صفات می پردازیم.
صفات در HTML
تمام عناصر HTML می توانند دارای صفات باشند
صفات اطلاعات اضافی را درباره یک عنصر فراهم می کندد
صفات همیشه در تگ شروع قرار می گیرند
صفات معمولا به صورت نام/مقدار تعریف می شوند، به این صورت: "name="value
صفت href
لینک ها در تگ <a> تعریف می شوند. آدرس لینک نیز با صفت href مشخص می شود:
مثال
<a href="https://www.w3schools.com">This
بیشتر صفتها میتوانند هر دو حالت تفضیلی )با افزودن -er یا more ) و عالی )با افزودن-est یا most ) را
داشته باشند. در ادامه نحوه ساخت هر دو حالت را خواهید آموخت.
از صفات
تفضیلی (Comparative Adjectives) موقعی
استفاده می کنیم که بخواهیم دو چیز یا شخص یا مکان را با هم
مقایسه کنیم. برای این منظور دو راه وجود دارد که as…as و than هستند.
صفات تفضیلی با as…as
as + adjective + as
کاربرد as …as این است که دو شخص، مکان یا شیء را با هم مقایسه کنیم و برابری آنها
در یک صفت را با
است
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-تزکیه وتعلیم- اگر انسان را دارای دوبعد ادراکی- حسی بدانیم- یکی مرکز ان قلب است- که فطرت را دربردارد- ودیگری نفس- که – هوا را دربر دارد—فطرت تعلیم میخواهد- ونفس تزکیه میخواهد- بعضی صفات که مثبت هستند در قلب رشد میکند- وبعضی صفات که منفی هستند که درنفس رشد میکنند- صفات مثبت را ما درباره انها به شناخت پیدا میکنیم انچنان که رسول اکرم صلواته الله علیه والله والسلم فرمودند خودرا درمعرض ان نسیم های ملکوتی
با یک نگاه اجمالی و کلی به مسائل مطروحه در معرفی ادیان در بخش های قبلی به چند نکته کلیدی برخورد میکنیم:خداانسانروح انساناعمال انسانمرگنتیجه اعمال
در واقع مجموعه اینها زندگی انسان را تشکیل می دهد.زندگی که سرنوشت انسان را رقم میزند و اساساً ادیان برای شناخت جهان،خدا،انسان و ارتقاء آگاهی های فردی در سایه این شناخت و ظهور این آگاهی در اعمال و رفتار انسان شکل گرفته اند تا بتوانند با تدوین یک برنامه متعالی ، آدم را به مقام شایسته خودش برسانند.م
من با بعضی از صفاتی که رو حیوونا میذارن مشکل دارم و به نظرم اینکار نامناسبه. مثلا یه جوری میگن خر نفهمه، انگار بقیهی حیوونا اوقات فراغتشون رو به حل معادلات لگاریتمی میپردازن! یا مثلا همچین میگن کوالاها فقط میخورن و میخوابن، انگار مثلا گوسفندها هر روز صبح ساعت ۵ بیدار میشن، یه چای تلخ میخورن، میرن بالا سر دکل نفت تا آخر شب!!
مطالعه تاریخ زندگی حضرت خدیجه نشان می دهد که او، هم در دوران جاهلیت و هم بعد از بعثت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله دارای فضائل و کمالات معنوی بوده است. او که در جامعه خود به عنوان یک الگوی زن برتر مطرح بوده، تاثیر به سزایی در گسترش صفات نیک انسانی داشته است. سخاوت، کرامت، ایثار و فداکاری، عفت و پاکدامنی، دور اندیشی و درایت و توجّه به مستمندان، عطوفت و مهربانی و صبر و استقامت از جمله خصلت های پسندیده اوست. به همین جهت آن بانوی یگانه در میان ز
فکر می کنید چرا وقتی آدم بیکار می شه، برای خودش کار می تراشه؟ چرا آدم ها به بازی های کامپیتوری علاقمندن؟ چرا گاهی بی حوصله و بی انگیزه می شیم؟
دلیلش این هست که نفس (روح) انسان احتیاج داره به یکسری اهداف برسه. چالش یکی از نیازهای اصلی انسان هاست. خدا ما رو اینجوری آفریده. این صفت رو با دیگر صفات اگر در نظر بگیریم، می بینیم خدا ما رو جوری آفریده که خودمون رو تکامل بدیم و به پرستش او برسیم.
موقعی که بی حوصله شدید، به این موضع هم فکر کنید!
خلاصه جلسه ۳۷
ژن یا کروموزوم یا DNA از یک طایفه هستند
فرضیههای ژن:
۹۹ نوع ژن در صفات انسانی فرزند نقش دارند(این ۹۹ نوع نسخه انسان است. نه اینکه ۹۹ نوع رنگ چشم داریم)
رسول خدا ص: نیست مگر بنده ای که بین او تا حضرت آدم ۹۹ نوع ارق نباشد
همراه با خروج منی موادی(آب) از تمامی سلولهای بدن خارج و ترشح میشود پس به همیم جهت غسل جنابت واجب شده است
تا دقیقه 15 گوش داده شد و بقیه را بعدا گوش خواهم داد
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- خداوند منان دونوع صفات داردصفات اولیه وصفات ثانویه صفات اول صفات ذات میگویئم مثلا اب ذاتا بیرنگ است ومایع است وصفات ثانویه اب میتواند رنگ پذیری کند یا بخارشود ویا یخ شود دربارهشناخت صفات ورابطه اش باذات هوز کسی بهدرجهکمال نرسیدهاست حدس هائی زده میشود- کهحضرت جناب دکتر دینائی رحمت الله دراین بره کتابی سترگ دارند- اصسان هم همین طور است روح یک صفات اولیه دارد ویکسری صفات ثانویه دارد صفات اولیه که
حاج اسماعیل دولابی (ره):
جوانان این زمان کشمکش را دوست ندارند. آنها فطرتاً در راه هستند .با اخلاق و صفات شایسته و با نیت خوب و دعای خیر در حق آنها کار کنید و آنها را به سمت کمالات ببرید آنها را باید با نماز دوست کنید نه اینکه فقط نمازخوان کنید کار بعضیها بینماز کردن مردم است. آنها با امرونهی زیاد و مردمآزاری جوانها را تارکالصلاة میکنند. مقدس مآبها و افراد سختگیر کارها را خرابتر میکنند.
اما وقتی در آیات قرآن دقیق تر میشویم به وضوح شاهد هستیم خداوند تغییر حالت میدهد! یک جاهایی خشنود و راضیست یه جاهایی عصبانی و خشمگین است و نمونه ای ظهور و بروز این خشم را در داستانهای قرآن نسبت به بعضی از اقوام و ملل میبینیم.این نکته در نص آیات قرآن موجود است.اگر اینها دگرگونی و تغییر نیست چه اسمی میتوان روی آن گذاشت؟خدایی که بخاطر گناه یک عده و نافرمانی از رسولش شدیدترین عذابها را نازل میکند تا انتقام سرپیچی و عصیان از دستوراتش را بگیرد.یا جم
بهار حرف کمی نیست، ما نمی فهمیم
زبان تازه تقویم را نمی فهمیم
درخت پا شد و زخم زمین مداوا شد
هنوز چیزی از این حرف ها نمی فهمیم
چرا از آب نگفتن؟ چگونه نشکفتن؟
چگونه این همه اعجاز را نمی فهمیم
نشسته بر سر هر کوچه یک تذکر سبز
دلا! قبول نداریم، یا نمی فهمیم؟
نگاه باغ پر از بازی پرستوهاست
دل عبور نداریم تا نمی فهمیم
زمان، زمان بروز صفات باران است
چگونه باز نگوییم ما نمی فهمیم؟
محمد علی شیخ الاسلامی
خوب راحت زیبا خوشگل چاق لاغر صاف کج برقی ایستاده شیب قائم داغ سرد گرم تند ترش شیرین تلخ عمیق سطحی پایدار همیشگی لحظه ای خوشایند دلخواه طولانی کوتاه ماهر تازه کار بیکار تنبل شجاعانه قدیمی نو تازه پیر جوان فهمیده نوآور صمیمی کوتاه بلند پرحرف کم حرف زبان بسته پرگو پرچانه همدل همراه همخانه مهربان اصل اصیل
اگه می تونستین یکی از صفات یا ویژگی های بشر رو حذف کنین ، کدومو حذف می کردین؟ (مثلا مهربانی، هوش، خلاقیت، غرور، مدنیت و هزارتا چیز دیگه)
لطفا فکر کنین و جواب بدین، چرا شو اگه بگین که خیلی بهم کمک کردین، الان به جواب نرسیدین منو یادتون نره وقتی به جواب رسیدین بیاین بگین :دی
در قرآن بجز نام الله نامهای متعددی برای خداوند ذکر شده و حتی دعوت به این هم شده که خدا را با نامهای نیکش بخوانید:
وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَاو برای خدا نامهای نیکی است خدا را با آن بخوانیداستفاده از واژه "الله" برای خدا در قرآن بخاطر جامعیت این اسم هست.یعنی همه آن اسمهای نیکی که در قرآن برای خدا منظور شده در کلمه الله جمع و خلاصه میشود و به این دلیل به آن "اسم اعظم" یا "اسم جلاله" هم می گویند.این نامهای نیک (اسماء الحسنی)
"حسد" که در فارسی از آن به "رشک" تعبیر می شود، به معنای آرزوی زوال نعمت از دیگران است[1]، خواه آن نعمت به حسود برسد یا نرسد. حسد یکی از صفات ناپسند اخلاقی است و در نفس برخی انسان ها وجود دارد که باعث ضرر و زیان رساندن به شخص حسود می شود،چرا که امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: اَلحَسَدُ یُضنِى الجَسَدَ ؛حسد، بدن را فرسوده و علیل مى کند[2].
ادامه مطلب
76- و من خطبة له (علیه السلام)
> فی الحث علی العمل الصالح <
رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ حُکْماً فَوَعَی وَ دُعِیَ إِلَی رَشَادٍ فَدَنَا وَ أَخَذَ بِحُجْزَةِ هَادٍ فَنَجَا رَاقَبَ رَبَّهُ وَ خَافَ ذَنْبَهُ قَدَّمَ خَالِصاً وَ عَمِلَ صَالِحاً اکْتَسَبَ مَذْخُوراً وَ اجْتَنَبَ مَحْذُوراً وَ رَمَی غَرَضاً وَ أَحْرَزَ عِوَضاً کَابَرَ هَوَاهُ وَ کَذَّبَ مُنَاهُ جَعَلَ الصَّبْرَ مَطِیَّةَ نَجَاتِهِ وَ التَّقْوَی عُدَّةَ وَفَاتِهِ ر
امام رضا ع فرموددر یکی از جنگها جماعتی را نزد رسولخدا بردند فرمود این مردم چه کسانند گفتندیا رسول الله مومنین تند فرمود ایمان شما در چه پایه است وگفتند بردباری هنگام بلا و و سپاسگزاری زمان نعمت ورضای بقضاخدا رسولخدا ص فرمود اینما صفات خویشتن داران دانشمندانی است که از کثرت دانش بپیغمبران نزدیک شده اند اگر چنانکه. گفتید هستید پس ساختمانی را که در ان سکونت نمیکنبدنسازیدو چیزی را که نمیخوریدگرد نیاوریدو از خداییکه بسویش باز گشت میکنید
تناسب شخصیت فرد با شغل وی تا چه اندازه بر عملکرد و رضایت شغلی وی تأثیر گذار است ؟ اشخاص از بسیاری جهت با یکدیگر متفاوتند. هر یک از افراد دارای صفات و ویژگی هایی هستند که در مجموع هستی آنها را شکل می دهد.
هر چند بعضی اشخاص شباهت هایی با هم دارند. ولی هیچ گاه دو نفر به طور کامل شبیه به هم نیستند. بعبارت دیگر، اشخاص منحصر به فرد هستند.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
ذات حق تعالی، واجب است.
ذات واجب در دو وجه ظاهر و باطن،
وحدت حقیقی خود را با همه ی اسماء و صفات و لوازمش
مشاهده می کند.
به خود می نگرد و از جمال و کمال خویش به وجد می آید.
در حقیقت، حق تعالی در دایره ی ذات و کمال ذاتی، ذات خویش را ادراک می کند.
و این زائد بر ذات یا خارج از ذات نیست؛
از اینرو بیننده حق است و مرآت، حق و مرئی، حق.
همه یکی است.
هیچ گونه تمایز وجودی یا مفهومی بین آنها نیست.
اینجا وحدت ذاتی است.
همه ی اشیاء به نحو بساط
توضیحات فایل:
دانلود پاورپوینت اخلاق اداری
کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت با موضوع اخلاق اداری می باشد که در ۹۹ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.
مروری برمطالب دوره:
مقدمه
معانی ومفاهیم اخلاق
انواع اخلاق
علم اخلاق و فلسفه اخلاق
رابطه اخلاق باسایرعلوم
فضایل و رذایل اخلاقی
رابطه اخلاق فردی ،خانوادگی،اداری واجتماعی
اخلاق کارگزاران
منشور اخل
در دنیای پیشرفته امروزی،افراد بایستی یک هو ش فر هنگی(CQ) را برای سازگاری بهتر با شرایط و زمینه های فرهنگی توسعه دهند به طوری که بتوانند به طور متفاوتی در این محیط فکر کرده و رفتار کنند( کیم، یاماگوچی، کیم و میاهارا ۲۰۱۵، وارد، ویلسون و فیشر ۲۰۱۱). هوش فرهنگی به عنوان یک نوع هوش مفهومی سازی شده است که منعکس کننده توانایی فرد برای رفتارموثربا افراد با سوابق فرهنگی متفاوت است(ارلی و انگ ۲۰۰۳).روایی ساختاری و روایی افتراقی CQ در زمینه های فرهنگی مخ
به مناسبت ماه رمضان، که این غزل از لطیفترینهای مولاناست، که فکر کردن به مفهومش دل آدم رو میلرزونه، یه چیزی شبیه اینکه خدا بغلت میکنه و بغض صد هزار سالهات میشکنه.
نگفتمت مرو آن جا که آشنات منم
در این سراب فنا چشمه حیات منم
وگر به خشم روی صد هزار سال ز من
به عاقبت به من آیی که منتهات منم
نگفتمت که به نقش جهان مشو راضی
که نقش بند سراپرده رضات منم
نگفتمت که منم بحر و تو یکی ماهی
مرو به خشک که دریای باصفات منم
نگفتمت که چو مرغان به سوی دام
و پیش از این دانستى که قوه انسانیه که مدخلیت در صفات و اخلاق دارند چهارند:
قوه عاقله، عامله، غضبیه و شهویه و دانستى که کمال قوه عامله، انقیاد و اطاعت اوست از براى عاقله در استعمال سایر قوا در اعمال حسنه و عدالت عبارت از آن است و نقص آن در عدم انقیاد است.
پس هرگاه سایر قوا به مرتبه کمال باشند عدالت حاصل خواهد بود و هرگاه ناقص باشند عدالت منتفى خواهد بود و تحقق و انتفاء عدالت تابع کمال و نقص سایر قوا است.
و عدالت، امرى است جامع جمیع صفات کمالیه. پ
هنگامی که نام خدا برده می شود یک دنیا عظمت، قدرت، علم و حکمت در قلب انسان متجلّی می شود، چرا که او دارای اسماءِ حسنی و صفات علیا و صاحب تمام کمالات و منزّه از هرگونه عیب و نقص است. توجّه مداوم به چنین حقیقتی که دارای چنان اوصافی است، روح انسان را به نیکی ها و پاکی ها سوق می دهد و از بدی ها و زشتی ها دور می دارد. توجّه به چنین معبود بزرگی موجب احساس حضور دائم در پیشگاه اوست و با این احساس، انسان از گناه و آلودگی فاصله می گیرد.
ادامه مطلب
رمز و رازهایی از یک آیه که به قله قرآن شهرت دارد!
در این مطلب شما را با رمز و رازهایی از یک آیه که به قله قرآن مشهور است آشنا میکنیم.

آموزه های آیه 255 سوره بقره
* آیه
اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ أَیْدیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا یُحیطُونَ بِشَیْءٍ مِنْ عِلْمِهِ
مقام ولایت
انسان ها اگر در سطح فردی لحاظ شوند مراتب مختلف خواهند داشت. از لحاظ وجودی، هیچ گونه تفاوتی میان افراد انسان وجود ندارد؛ لیکن همه افراد انسانی به یک اندازه از این جامعیت وجودی خود آگاهی ندارند. درجات آگاهی انسان ها از این جامعیت در وجودشان متغیر است (ایزوتسو، ١٣٩٢: ٢٦٠). همه علوم حقیقی از جانب خدا است. هر معرفتی بیرون از توحید الاهی موجب دوری انسان از خدا است. فقط صاحب معرفت توحیدی میتواند ارتباط درونی با همه اشیا، در حوزه گسترده ای
یوں لفظ مستعار ہیں قرآن کے لئے
لکھنی ہے منقبت شہِ ذیشان کے لئے
تعمیر کرکے کعبہ یہ کہنے لگے خلیل
آمادہ ہوگیا ہے یہ مہمان کے لئے
بوجہل و بولہب کے لئے در بنا جدار
دیوار در ہوئی بنِ عمران کے لئے
قد افلح کی کر کے تلاوت بتا دیا
بن کے سند یہ آئے ہیں ایمان کے لئے
محراب ہو یا معرکہِ کارزار ہو
خود کو فنا کئے ہیں یہ یزدان کے لئے
دے کر زبان میثمِ تمار نے کہا
تخلیق ہم ہوئے تھے اسی مان کے لئے
ہم نے کبھی بھی عشق کا سودا نہیں کیا
بس اک عمل یہ لائے ہیں میزان کے لئ
از مجموعه آیات و سور گذشته معلوم میشود که قرآن در مطرح ساختن مسألهی توحید، روش ویژهای را تعقیب نموده است. این روش بر پایه نگاه قرآن به تربیت توحیدی استوار است. قرآن از خدا سخن نگفت، تنها برای اینکه مردم به معرفت الله برسند، بلکه از خدا سخن گفته تا مردم بر پایه معرفت، بندگی کنند و سراسر زندگی خود را متناسب با این اندیشه، سامان دهند: « صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ»؛ « رنگ (و نگار) خداون
شب آخرین راه یادش بخیر
شب مرگ دلخواه یادش بخیر
غم بغض دریا و گوش کویر
دله کوچک چاه یادش بخیر
به صاحب صفات سمیع و بصیر
کریم خطا بخش پوزش پذیر
جهان قعرِ خوابِ بدی رفته است
به جای جهان هم تو احیاء بگیر
ببین گوشه ی دنجِ محراب را
ببین تیغ بر فرق مهتاب را
سرِ پنجه های پلنگ عجل
ببین ماه افتاده بر آب را
ببین کعبه با تو سیاه پوش شد
هر آیینه ای تار و مخدوش شد
دو پیمونه زهر از سبو ریخته
زمین و زمان شوکران نوش شد
شب آخرین راه یادش بخیر
شب مرگ دلخو
مادر، قلب خانه ومظهر مهر و عاطفه، عشق و احساس، محبت و صفاست، و مادری، فضیلتی است ملکوتی، ناشی از عالم قدس که در وجود انسان خاکی تجلی می کند و درآن صراحت و صداقت، مهر و صفا، عدل و تقوا به عالی ترین شکل خود آشکار می شود. مادری، حالتی است که صفات عالی زیبایی را، در پرورش فرزند می داند و در این راه، از همه زمینه ها و امکانات شخصی می گذرد. مادر، هنرمندی است که در نتیجه تلاش خستگی ناپذیرش، فرزندی نیکو پرورش یافته، نیکوکار و با تقوا در مسیر حق گام برمی
خلاصه جلسه ۳۴
نهمین علت مستقیم بیماری: ژن (اِرق)
ارق به معنی رگ خونی هم هست و بخاطر همین زیاد در بین مردم توجه نشده
حقیقت ارق همان ژنتیک است.
این همان چیزی است که در اسپرم مرد و تخمک زن است که وقتی با هم جمع میشوند منجر به انتقال صفات میشود
ژن میتواند صفات ظاهر و صفات پنهان را انتقال دهد
ژن صفات پدرها و جدهای گذشته را انتقال میدهد.
چه بسا صفتی در پدر و پدر بزرگ نباشد ولی از جد به نسل سوم منتقل شده باشد.
ژنتیک شکل و بیماری و موارد دیگر را برا
«مرد» مال مردهاست، خانم شما «زنانگی» کن!
«مردانگی»، واژهای است که خیلی از آدمها از جمله شُعَرای بزرگ (به قول بعضیا) از آن به جای صفاتی درست و خوب از جمله «با مروت»، «شجاع»، «فداکار»، «خوش قولی» و ... به کار میبرند!
شاید بعد از خوندن این مطلب به فکر تغییر دادن افکارتون بشید.
در واقع شعور بعضی از شاعران (به قول بعضیا بزرگ) به آنها اجازه داد به جای تمامی صفات خوب بالا، از کلمه مردانگی (که بعضیا میگن به خاطر وزن بوده و کاملا توجیه غیر منطقیایه)
رسول خدا (صلی الله علیه و آله):ای بندگان خدا، به خاطر خدا دوست داشته باشید و به خاطر خدا غضب کنید، به خاطر خدا یاری کنید و به خاطر خدا دشمنی کنید،همانا به ولایت الهی نمی رسید مگر اینکه چنین باشید و طعم ایمان را نمی چشید مگر اینکه اینچنین باشید.صفات الشیعه، ص45.
«مرد» مال مردهاست، خانم شما «زنانگی» کن!
«مردانگی»، واژهای است که خیلی از آدمها از جمله شُعَرای بزرگ (به قول بعضیا) از آن به جای صفاتی درست و خوب از جمله «با مروت»، «شجاع»، «فداکار»، «خوش قولی» و ... به کار میبرند!
شاید بعد از خوندن این مطلب به فکر تغییر دادن افکارتون بشید.
در واقع شعور بعضی از شاعران (به قول بعضیا بزرگ) به آنها اجازه داد به جای تمامی صفات خوب بالا، از کلمه مردانگی (که بعضیا میگن به خاطر وزن بوده و کاملا توجیه غیر منطقیایه)
از آنجا که غالبا زاویه دید امام خمینی در تفسیرآیات قرآن، مبتنی بر این ساختار عرفانی است که کل تعینات خلقت بنا بر استعداد وجودی، آینه اسماء و صفات ربانی بوده و از حیات و شعور عالم غیب فیض می برند؛ می توانیم با توجه به جایگاه محوری قلب، نزد عرفا که به عنوان لطیفه ای روحانی، دائما محل نزول و ادراک تجلیات شئون الهی بوده است، به اثبات شهود احوال باطنی آن در مراتبی همچون قرب، ذکر و عبادت بپردازیم. چنین روشی بر خلاف ظاهرگرایی عقلی در الفاظ بر تداع
.
صفات و خصوصیات بازاریاب دیجیتال موفق چیست؟
هیچ مخفی نیست که موفقیت در جهان بازاریابی دیجیتال به نوع خاصی از فرد نیاز دارد، زیرا بازاریابان دیجیتال نیاز به مهارت، دانش و تجربه متخصصین مختلف دارند. بازاریابی دیجیتال حرفه ای است که ترکیبی از بازاریابی سنتی، طراحی وب، SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوشتن مطالب و خیلی بیشتر است، بنابراین صفات مورد نیاز برای موفقیت، بسیار متنوع و متنوع هستند. بسیاری از ویژگی های یک بازاریاب دیجیتال موف
نگفتمت مرو آن جا ، که آشنات منم؟
در این سراب فنا ، چشمه حیات منم.
وگر به خشم روی صد هزار سال ز من
به عاقبت به من آیی ، که منتهات منم.
نگفتمت که به نقش جهان مشو راضی؟
که نقش بند سراپرده رضات، منم.
نگفتمت که منم بحر و تو یکی ماهی؟
مرو به خشک ، که دریای باصفات منم.
نگفتمت که تو را رهزنند و سرد کنند؟
که آتش و تبش و گرمی هوات منم.
نگفتمت که صفت های زشت در تو نهند؟
که گم کنی که سرچشمه صفات منم.
نگفتمت که مگو کار بنده از چه جهت
نظام گیرد؟ ، خلاق
بسم الله الرحمن الرحیم
آغاز هر سوره با اسم است. اسم اللّه ی ک رحمان است و رحیم.
بسم الله الرحمن الرحیم هر سوره اختصاص ب همان سوره دارد و می بایست ب آیات ابتدایی سوره متصل شود.
می فرماید:
بِ
اسم.
ب ، مانند ظرفی است مبسوط و کشیده و دحو شده، ک مظروف آن ب پایین افتاده و هبوط کرده است و علامت کسره و شکستگی و خضوع و انحنا دارد.
این ظرف مبسوط و دحو شده با نقطه ای هبوط کرده، ماقبل اسم، ظهور یافته و تجلی کرده است. کدامین اسم؟ اسم « الله » جمیع صفات و اسماء،
از آنجا که غالبا زاویه دید امام خمینی در تفسیرآیات قرآن، مبتنی بر
این ساختار عرفانی است که کل تعینات خلقت بنا بر استعداد وجودی، آینه اسماء و صفات
ربانی بوده و از حیات و شعور عالم غیب فیض می برند؛ می توانیم با توجه به جایگاه
محوری قلب، نزد عرفا که به عنوان لطیفه ای روحانی، دائما محل نزول و ادراک تجلیات
شئون الهی بوده است، به اثبات شهود احوال باطنی آن در مراتبی همچون قرب، ذکر و عبادت
بپردازیم. چنین روشی بر خلاف ظاهرگرایی عقلی در الفاظ بر تداعی
بسم الله الرحمن الرحیم
امامت خاصه
اثبات خلافت حضرت علی و یازده فرزند جانشین ایشان:
بعد از اثبات لزوم امام و خلیفه معصوم رسول اکرم صلوات الله علیه و آله بحث در اثبات خلافت بلافصل حضرت علی و یازده فرزند معصوم و گرامی ایشان علیهم السلام از طریق آیات و روایات متواتر بین فریقین میباشد.
قبل از بیان نص قولی و فعلی خدا و رسول اکرم صلوات الله علیه و آله در امامت و خلافت آنها، فضائل و مناقب ائمه معصومین علیهم السلام را از طریق عامه و خاصه، متذکّر
"چون هنوز آدم درستتو پیدا نکردی"
برای بار ده هزارم گوش هایم جمله را با خنده ای تصنعی پس میزنند و آرزو میکنند که ای کاش این خالق قادر و تمام صفات باشکوه دیگری که خودتان بهتر از من میدانید از بدو خلقت فکری به حال این بی درو پیکری میکرد و ما اینگونه بی دفاع نبودیم در برابر شنیدن خزعبلات آدم ها،به خصوص خوشبین ها،نه نه به خصوص انسان هایی که نمیدانند تو چه گذشته ای را به خاک سپردی و اینگونه بی مهابا باور های خودشان را به سمت تو شلیک میکنند،وعده ی آدم
سری از اسرار صوم را می خواهم خدمتتان عرض کنم، علت اینکه صوم نسبت به عبادت های دیگر یک ارتفاع و بلندی دارد چی هست؟ صوم یک شباهت خیلی عجیبی به خود خداوند دارد. خداوند کسی ست که حضرت امیرمومنین فرمود "التوحید اسقاط الاضافات" یعنی شما اضافات را از خدا بریزید کنار. فرمایش دیگر امیرمومنین این هست که کمال توحید این است که شما صفات را را از خداوند نفی کنید. ما صفات بسیاری را برای خدا ثابت می کنیم. می گوییم خداوند غفورست؛ خداوند ودود است؛ خداوند سمیع ه
یک انسان باید همیشه این مطلب را به خود یاد آوری کند که:من حیوان نیستمروح الهی در من دمیده شده استکار من خوردن و چریدن و لذت های حیوانی نیستمن در این حواس مادی محصور نیستمخداوند مرا لجام گسیخته نیافریده استاو مرا آفرید و نیروی حیوانی شدن و الهی شدن را درمن به امانت گذاشتمن باید صفات خدایی را در وجود خودم ظاهر کنمهمانطور که خداوند مهربان است من هم باید مهربان باشمهمانطور که خداوند بخشنده و بخشاینده است من هم باید اینگونه باشمباید دائما از خ
بسم الله الرحمن الرحیم
امامت خاصه
اثبات خلافت حضرت علی علیه السلام و یازده فرزند جانشین ایشان:
بعد از اثبات لزوم امام و خلیفه معصوم رسول اکرم صلوات الله علیه و آله بحث در اثبات خلافت بلافصل حضرت علی و یازده فرزند معصوم و گرامی ایشان علیهم السلام از طریق آیات و روایات متواتر بین فریقین میباشد.
قبل از بیان نص قولی و فعلی خدا و رسول اکرم صلوات الله علیه و آله در امامت و خلافت آنها، فضائل و مناقب ائمه معصومین علیهم السلام را از طریق عامه و خ
بیت دوم گلشن راز شیخ محمود شبستری رحمه الله علیه
ز فضلش هر دو عالم گشت روشنز فیضش خاک آدم گشت گلشن
ابتدا باید در مورد صفات فضل و فیض سخن بگوییم، فضل در مصراع اول به کار رفته است که هر دو عالم را روشن می کند و فیض در مصراع دوم گفته شده است که خاک آدم را گلشن کرده است.فضل عنوانی است که به صفت رحمان بر می گردد و فیض صفتی است که به رحیم باز می گردد. و رحمان و رحیم هر دو از صفات جمالی حق تعالی هستند.حق تبارک و تعالی نسبت به تمامی موجودات بخشنده است، و بن
حقیقت توسل
بخش سوم
اقسام توسل
با نظر به اینکه چه چیزی در توسل واسطه قرار می گیرد میتوان توسل را به چند دسته تقسیم کرد:
۱- توسل به اسما و صفات الهی که یکی از راههای طلب مغفرت از خداوند و استجابت دعا، قسم دادن خداوند به اسما و صفات اوست ترمذی در کتاب خود نقل می کند:
پیامبر صلی الله شنیدند که مردی میگوید:<< اللّهم اِنّی اسئلک بأنّی أشهد أنّک أنت اللّه لا إله إلّا أنت الاحد الصمد الّذی لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفواًً أحد >>(خدایا تو را قسم
هدف از این مقاله نشان دادن مقوله های دستوری واژگان و انتخاب مقوله دستوری صحیح برای جایگاه مورد نظر در یک جمله است.
WORD FORM
یکی از روشهایی که میتوان نقش دستوری واژگان راشناسایی کرد توجه به پسوند های واژگان اشتقاقی (derivational words) می باشد. اکثر پسوندها به غیر از چند موارد نقش دستوری واژگان را تحت کنترل خود دارند.
واژه های زبان انگلیسی بصورت ساختارهای زیر میتوانند ظاهر شوند:
ساختار های اسمی
Pronoun (ضمیر) he, she, me, theirs, them,…
Single noun (اسم تک) John, man, beauty, activity,
سلام.
ما سعی می کنیم که در این وبلاگ ادیان و اعتقادات مختلف رو مورد تحلیل و بررسی قرار بدهیم.
این تحلیل و بررسی بدون هیچ گونه تعصب و باور نابجا خواهد بود و تک تک ادیان مختلف مورد نقد و بررسی قرار میگیرند.
همچنین اعتقادات کلی بشر مانند اعتقاد به وجود خداوند و چگونگی صفات و ... مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم بهترین دین را انتخاب کنیم و در مورد اعتقادات خودمان ثابت قدم و با یقین قلبی باشیم.
مطالب به صورت سلسله وار و پشت سر هم ارائه خواهد شد.
در پای
فمعکم معکم لا مع عدوّکم...دین ما، دینی کاملا فطری است.1⃣ از طرفی خداوند را معدن همه خوبیها و اسماء و صفات حسنی معرفی میکند.2⃣ از طرف دیگر در زیارت اربعین میخوانیم: السلام علی خلیل الله... . اگر سیدالشهدا علیه السلام، خلیل الله است پس دشمن او، عدوّ الله است.3⃣ اگر کسی خلیل و دوست خداوندی بود که معدن همه خوبیهاست، فطرت سالم میگوید باید با او باشیم نه با دشمن او؛ زیرا دشمن او، دشمن همه خوبیهاست. لذا در پایان زیارت اربعین با تاکید میگوییم: فمعکم
برای تغییر در نوشتهها و به طور کلی هر المان اچ تی ام ال لازم است که کلمه دیگری را به تگ آنها بیفزاییم. به این کلمه اضافی اتریبیوت استایل میگوییم. استایل در واقع مجموعهای از صفات را برای المانهای اچ تی ام ال مشخص میکند و البته فقط مختص به متن نیست و المان های دیگر نیز از این تگ برای ایجاد تغییرات در صفحه اچ تی ام ال استفاده میکنند. مثلا رنگ، اندازه و ... صفاتی هستند که توسط اتریبیوت استایل در صفحه مشخص میشوند. البته بعد از یادگیری CSS ت
در انتخاب زن شیرده و دایه برای فرزندان دقت شود چراکه شیر مادر اثر می گذارد و باعث می شود که ویژگی هاى مادر، صفات شخصیتی و خصوصیات اخلاقی او به کودک منتقل شود. به هر حال، نباید در خصوص تغذیه کودکان و رعایت برخی نکات که در روایات به آن اشاره شده است غفلت کرد.
ادامه مطلب
فصل
ششم: اجناس صفات رذیله
شکى
نیست که: در مقابل هر صفت نیکى خلق بدى است که ضد آن است.و چون دانستى که اجناس همه
فضایل چهارند، پس معلوم مى شود که اجناس صفات رذایل نیز چهارند:
اول:
جهل، که ضد حکمت است.
دوم:
جبن، که ضد شجاعت است.
سوم:
شره، که ضد عفت است.
چهارم:
جور، که ضد عدالت است.
ولیکن
این به حسب «مؤداى نظر» است، اما تحقیق مطلب آن است که: از براى هر فضیلتى حدى است
مضبوط و معین، که به منزله وسط است، و تجاوز از آن خواه به جانب افراط و خواه به طرف
تفریط
از پدر و مادر چه صفاتی به ارث می بریم؟
به گزارش نی نی کا به نقل از ایرنا؛ همگی از پدر و مادر خود صفاتی را به ارث بردهایم؛ اما چه صفاتی؟ ما نتتیجهای از ژنتیک هر دو هستیم و برخی صفات منحصر به فرد خود را هم داریم. چیزی که قرار است به آن بپردازیم همان ریزش موی مردان است که به مادرانشان ربطی ندارد. مثلا حتی نوع وزن کمکردن شما دقیقا از این موارد است که از پدر یا مادرتان یه ارث بردهاید.
ادامه مطلب
آنتی سوشال بودن احتمالا باید نتیجهی تجربههای تلخ قبلی باشه. همون روانشناسی رفتارگرایانه. که میگه قضیهی همه رفتار های ما نتیجهی فیدبک هاییه که از رفتارهای قبلیمون در تعامل با محیط بدست آوردیم. ولی حجمِ این موضوع ، خصوصا تو دانشگاه داره به حد آزاردهندهای برای من زیاد میشه. تنهایی چیزی نیست که من ازش فرار کنم. ولی بیشک بزرگترین چیزیه که ازش میترسم. تعامل با بچه هایی که چند سالی از من کوچک ترن به مراتب سخت تر از همسن هاست. خصوصا که
خاطرات مانده بر جای امیرِ عزیز را میخوانم
و بیشتر از اینکه از خودم بدم بیاید؛
قوت میگیرم برای ادامه...
البته هنوز نمیدانم میتوان به او(که در حیاتش نزدیک به او نبودم) بگویم امیر یا نه!
امیر اشرفی عزیز(تازگی ها فهمیدم عزیز!)
از آن هایی بود که پس از مرگش بزرگ شد؛ که این از صفات مخلصین باید باشد!
باید شروع کرد...
هر خسی که قبل از این بوده ام...
هر کاری که کردم؛
باید شروع کرد!
برای خواندن خاطرلت این شهید عزیز روی "کتابچه" بزنید!
(این کتابچه به صورت
ملعون کسی است که از رحمت و مغفرت خداوند رانده شده و گاهی در معرض عذاب الهی قرار گرفته است. خدای رحمان برای لعنت شدگان، در قرآن مولفههایی ذکر کرده است.کسانی که از جهاد در راه خدا سرپیچی کرده و همانند شیطان متکبر است و فرمانهای الهی را انجام نمیدهد، ملعون هستند.منافقان در زمره لعن شدگان الهی هستند چرا که از کفار و مشرکان هم بدترند چون در هر موقعیتی به شکلی دیگر در میآیند و اصلا قابل شناسایی نیستند.عدهای آیات قرآن را تحریف کرده و یا معا
دسته بندی و پیوند درس های روخوانی و تجوید جهت دسترسی سریع (جهت مشاهده هرکدام از درس ها بر روی آن کلیک کنید.)
دروس روخوانی قرآن:
مقدمه
درس اول_آشنایی با حروف
درس دوم_فتحه کوتاه و فتحه کشیده
درس سوم_کسره کوتاه و کسره کشیده
درس چهارم_ضمه کوتاه و ضمه کشیده
درس پنجم_علامت ساکن
درس ششم_علامت تشدید
درس هفتم_الف وصل(همزه وصل)
درس هشتم_تنوین
درس نهم_آشنایی با دو حرف ناخوانا
درس دهم_همراهان حرف همزه
درس یازدهم_وقف بر پایان کلمات
درس دوازدهم_حروف مقطعه در
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَمؤمنان تنها کسانی هستند که هر وقت نام خدا برده شود دلهاشان ترسان می گردد، و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می شود ایمانشان افزون می گردد و تنها بر پروردگارشان توکل دارندصفات مؤمنین در قرآن بطور مفصل بیان شده است ولی برای رعایت اختصار به بعضی از آنها اشاره مینمائی
افراد تحقیر کننده نقش چاقو را در هر محفلی دارند . زبانی به زهرآگینی تیغهای خارپشت دارند. شما هیچگاه از اینها تعریفی بدون نقص نمیشنوید. آنها همواره در هر صفحهای سفید لکهای سیاه پیدا خواهند کرد.
افراد این گروه سفیهانه دیگران را کوچک میکنند تا از خود فردی بزرگتر بسازند. این افراد اعتماد بنفس اندکی دارند و همواره حس میکنند وجود صفات مثبت در شما یا دیگران آنها را تهدید میکند. تنها طریقی که افراد این گروه برای ادامهی حیات اجتماعی بلد
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
تا صورت پیوند جهان بود علی بود
تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود
مسجود ملائک که شد آدم ز علی بود
آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود
چندانکه در آفاق نظر کردم و دیدم
از روی یقین در همه موجود علی بود
_____________________________
رومی نشد از سر علی کس آگاه
زیرا که نشد کس آگه از سر الله
یک ممکن و این همه صفات واجب
لا حول و لا قوه الا بالله
اللهم عجل لولیک فرج
برنامه نویسی شی گرا چیست؟ (OOP)
در برنامه نویسی شی گرا (Object Oriented Programming – OOP) ما با اشیای پیچیده تری در مقایسه با متغیرها روبرو هستیم. برای مثال ما چنانچه بخواهیم نام یک دانشجو را در مکانی از حافظه ذخیره کنیم، از یک متغیر استفاده می کنیم. به همین صورت برای ذخیره نام خانوادگی، سن، تاریخ تولد و … حال فرض کنید که می خواهیم کل این اطلاعات را در یک جا و در کنار هم داشته باشیم. به این صورت که به دانشجو به چشم یک فرد (شی) نگاه کنیم که دارای ویژگی هایی از ج
قسمت دوم / ساحت های نفوس انسان و مراحل کلی تزکیه نفس
انسان سه ساحت وجودی دارد : طبیعی(حیوانی) ، عقلانی (انسانی) و الٰهی یا عرفانی .
انسان ابتدا یک موجود طبیعی است و حیوانیت بالفعل دارد . حرکت انسان از یک موجود طبیعی به سمت احیاء عقل و انسانیت و تقویت بعد عرفانی به کمک عقل و تفکر را تهذیب نفس می گویند .
کمال نهایی = هویت الهی
غایت = نجات از هلاکت
خودسازی = حرکت به سوی پرهیزگاری
نکته : بایستی توجه داشت خودشناسی ؛ مقدمه خودسازی است .
و «خود» م
#مظاهر مراتب ذات خدا#در روی زمین#علامه مروجی سبزواری
⬅️ با توجه به اینکه:صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی،تمامی موجودات، ملکوتی دارند،و مراتب چهارگانه ی ذات خدا،در عالم طبیعت و ماده، مظهری دارند.
#مظهریعنی وجود رقیق شده و ضعیف شده، مثل نور خورشید که در سطح طبیعت، پهن است.
باید دانست که آن چهار مرتبه در #وجود آدمی هم تجلی و ظهور دارند.یعنی مرتبه ای از وجود آدمی هست که مرتبه ی لا اسمی و لا رسمی هست؛ مرتبه ای هست که #احدی است؛ مرتبه ی دیگر وجود
دیروز امتحان فیزیو داشتم خیلی مسلط بودم و خوب خونده بودم اما استاد واقعا سوالای بیخودی داده بود ک...نمیدونم واقعا چی میشه:|
بعد از امتحان فیزیو امتحان عملی بافت داشتیم با اینکه از نظر خیلی از بچه ها سخت بود اما من خوب دادم..
بعد امتحان اومدیم خوابگاه کلی خوابیدیم بعد رفتیم بیرون بعد اومدیم فوتبال دیدیم و باز حرف زدیم و تمام
از ی چیزی خوشم نمیاد ازینکه از ی جای حرفامون از شوخی میگذریم و جدی میشیم و اینجاست که" ذ "ضد حال میزنم تو حالمو هی از .....میگ
بدنبال موضوع وراثت وقتے متوجہ شدم کہ والدینم چقدر در شکل گیرے شخصیت ظاهرے و باطنیم نقش بسزایے داشتند شروع کردم بہ ورق زدن خاطرات گذشتہ خود و آنقدر بہ عقب برگشتم تا بہ جایے رسیدم کہ سلولهاے نخستین من در آنجا شکل گرفتند. دو سلول کہ ابتدا هر یڪ بتنهایے یکے در درون پدر و دیگرے در درون مادر شکل گرفتند؛ بدنبال یڪ نزدیکے عاطفے از آن دو بزرگوار سرانجام بهم رسیدند و بسرعت سلولهاے بعدے من شکل گرفتند؛...
الان متوجہ حرفهاے پدر و مادر مےشوم کہ همیشہ بہ
برحسب عقیده این دانشمند : اشخاصی که دارای دستهای نوک تیز هستند با مهر و محبت ، نوع دوست ، خونگرم ، خوشگذران و دارای حس مذهب میباشند ، ایندسته وقتی دارای انگشتان صیقلی و ناخنهای بادامی شکل باشند : ذوق به هنر دارند همیشه سعی میکنند در کارهای غیرعادی پیشرفت کنند و برای اینکه بمقصود خود برسند از خرج کردن باک ندارند، زنهای ایندسته عشوه گر ولوکس پرست میباشند، ولی چنانچه انگشتان گره دار باشند ، صفات مذکور را خنثی میکند و پشتکار و فعالیت جای آنرا می
در این بخش برخی از صفات و ویژگیهای برجسته ی اخلاقی که اوصاف انسانهای بهشتی است ذکر میشود:
1- سرمایه اصلی نجات و سعادت انسان و یکی از کلید درهای بهشت ایمان و عمل صالح میباشد.
وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فیها خالِدُونَ؛
و آنان که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند اهل بهشتند و همیشه در بهشت خواهند ماند.( بقره/ 82)
إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ ا
عذاب و معرفت
با نظری به زندگی معتادان که از مظاهر درجه یک رسوائی و عذاب و بدبختی هستند متوجه نکاتی می شویم که ما را در درک و حقانیت این عذاب یاری می دهد. تکبر و غرور بسیار افراطی و خود-پرستی تا سرحد ستمگری و ظاهربینی و مادیگری و عشق به پول و قدرت ظاهری از برجسته ترین صفات زندگیِ گذشته کلیه معتادان است. و اینک وقتی که آنها را غرق در اعتیاد می بینیم با حیرت متوجه می شویم که همه آن صفات رذیله گذشته شان به مقدار زیادی تخفیف و تعدیل یافته است.
و باز به
مژده مژده ٰ‼️
⏰ چالش هفته‼️
از دخترای گل تون که روزه اولی هستند در حال نماز خواندن یا قرآن خواندن یا کمک به مادر در کارهای خانه عکس بگیرید و برای ادمین بفرستید.اسم دخترخوشگلمون را به همراه چند تا از صفات اخلاقی خوب زیر عکس بنویسید تا در کانال خانواده موفق نمایش دهیم و از ش تقدیر و تشکر کنیم. و از بزرگترهای مهربونمون بخواهیم که برای آنها دعا کنند تا همیشه خوب و عالی بمونن.
لطفا این مزده را برای دوستان تون که دخترای روزه اولی دارن هم بفر
درباره این سایت